woensdag 25 juli 2012

Mijn Leven Als Een Lezer: Heden Deel 1

Na Mijn Leven Als Een Lezer: Verleden is het nu tijd voor de vragen die betrekking hebben op het heden! Deze vragen heb ik niet zelf bedacht, maar komen van een YouTube tag die al een tijdje rondgaat. Hier zijn de vragen over lezen op dit moment.


Hoeveel boeken heb je in totaal?
Volgens Goodreads heb ik er op dit moment 443. Dit zijn boeken die ik op mijn planken heb staan, hierbij zitten dus nog niet eens de boeken op mijn Kindle opgeteld.. Ik heb even gespiekt op Amazon en op mijn Kindle heb ik er ook nog ongeveer 199. Genoeg leesvoer dus!

Welke daarvan is je favoriet?
Zonder twijfel de Harry Potter serie. Maar ook Percy Jackson en de Chaos Walking serie staan erg hoog op mijn lijstje. Ik heb op dit moment erg weinig ruimte om nieuwe boeken neer te zetten, dus als ik boeken niet leuk vind, dan probeer ik ook echt om ze een ander huisje te geven waar ze geliefder zijn.

Welke vind je het minst leuk?
Er zijn een aantal boeken die ik helemaal niet leuk vond om te lezen. Een goed voorbeeld is Breaking Dawn, het vierde boek in de Twilight serie. Wat een frustrerend boek was dat zeg! Ik was in staat om het boek door de kamer te gooien, ik was zo gefrustreerd. Shut Your Mouth and Wear Beige was ook zo'n boek dat ik het liefst in de sloot had willen gooien. Ik heb het nooit uitgelezen, het ging maar door met vaag geneuzel.


Hoe vaak lees je? 
Ik probeer iedere dag minimaal een half uur te lezen. Als ik geen tijd heb, probeer ik toch om voordat ik ga slapen nog wat te lezen, maar dat lukt niet altijd. Normaal gesproken lees ik door de weeks vrij weinig, maar dat haal ik over het algemeen in het weekend weer in, haha.

Kinderboeken, YA of volwassenenliteratuur?
Een mix van vanalles. Ik hou er niet van om maar één van die categorieën uit te zoeken, dus doe ik dat niet. Het meeste wat ik lees is YA, maar dat betekent niet dat ik de rest niet leuk vind.

Ben je een snelle, gemiddelde of langzame lezer?
Ik lees zo'n 80-90 pagina's per uur, dus dan val ik geloof ik in de categorie van snelle lezers. Op mijn Kindle lees ik overigens sneller dan wanneer ik een papieren exemplaar in mijn handen heb! 


------------------


Dat was het alweer voor deel 1! Omdat het heden bestaat uit 11 vragen, heb ik besloten om dit deel in tweeën te splitsen. Binnenkort dus deel 2! 


0 reacties:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...