donderdag 2 augustus 2012

Mijn Leven Als Een Lezer: Heden Deel 2

Na Mijn Leven Als Een Lezer: Verleden en deel 1 van Heden, is het nu tijd voor de resterende vragen die betrekking hebben op het heden! Deze vragen heb ik niet zelf bedacht, maar komen van een YouTube tag die al een tijdje rondgaat. Hier zijn de vragen over lezen op dit moment.


Wie is je favoriete auteur en waarom?
JK Rowling, omdat zij ervoor gezorgd heeft dat ik weer verliefd werd op lezen. Rick Riordan, omdat hij zo'n fantastische verhalenverteller is. Patrick Ness omdat hij in staat is boeken te schrijven die je laten gissen wat er gaat gebeuren tot op de laatste pagina. En tot slot Suzanne Collins, omdat ze bloedstollende verhalen schrijft. 


Paperback of hardcover?
Lastig! Ik vind hardcover mooier op de plank staan, maar paperback leest fijner en is over het algemeen goedkoper. Ik heb een mix van beiden, en sinds kort koop ik ook eboeken dus eigenlijk maakt het formaat mij niet zoveel uit :)


Favoriete protagonist en waarom?
Dit is een lastige. Over het algemeen ben ik meer gesteld op de karakters die geen hoofdpersoon zijn in het verhaal, hoewel ik Peeta Mellark echt een fantastisch personage vind. Daarnaast Tris Prior van Divergent, omdat ze een kick-ass vrouwelijke hoofdpersoon is die niet met zich laat sollen. En Todd! Ik denk dat ik tijdens het lezen een beetje verliefd ben geworden op de hoofdpersoon van Chaos Walking, omdat hij zo echt voelt. Het is moeilijk te beschrijven maar ik ben gewoon dol op hem! [/fangirl]

Favoriete antagonist en waarom?
Waarschijnlijk Tohon van Touch of Power door Maria V Snyder. Er is iets met hem waardoor hij niet puur slecht is, maar wel sinistere motieven heeft. Ik wil graag meer over hem lezen!


Gemiddelde lengte van boeken?
Van de boeken die ik gelezen heb? Ik denk gemiddeld 360 pagina's per boek. De laatste tijd gaat dat gemiddelde vrij vlot naar beneden omdat ik ook korte verhalen lees. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik liever geen boeken koop met minder dan 250 pagina's, want mijn brein vindt dat het geld niet waard xD

--------------------


En dat was het alweer voor het heden! Tot slot komt er nog een post over de toekomst, die zal denk ik volgende week online komen :)


1 opmerking:

  1. Wat een leuk artikel weer. Ik vond het erg leuk om te lezen dat je boeken van minder dan 250 pagina's je geld niet waard vind, want ik denk daar precies hetzelfde over :)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...