Review: Soulmates: Het Verhaal van Sky door Joss Stirling

Pagina's: 432
Bron: voor review
Serie: Soulmates/Benedict, #1
Koop het boek: Cosmox
Rating: ★★★★☆

Jij bezit de ene helft van onze gaven, ik de andere...

Sky vindt het helemaal niets dat ze met haar adoptieouders vanuit Londen naar de rustige Amerikaanse Rocky Mountains moet verhuizen. Dat gevoel verandert als ze op haar nieuwe High School de stoere Zed ontmoet. Zed, die nog nooit interesse heeft getoond in een meisje, valt ook voor Sky. Hij noemt haar zijn soulmate en hij zegt dat ze de rest van hun leven samen zullen zijn. Dit gaat Sky allemaal veel te snel. Ze wil niets weten van het hele soulmategedoe en ook niet van de gaven die ze volgens Zed heeft. Toch kan ze, hoe hard ze het ook probeert, geen afstand van hem nemen. Ze wordt meegesleurd in een wereld vol liefde, geweld, manipulatie en familiegeheimen.

Na het lezen van lovende recensies op allerlei Engelse blogs werd mijn nieuwsgierigheid gewekt voor Soulmates: Het Verhaal van Sky, dus toen ik het boek toegestuurd kreeg voor review deed ik wel even een dansje! Met een boeiende insteek op paranormal verhalen brengt Joss Stirling ons een serie waar je geen genoeg van kunt krijgen.

Sky is een beetje terughoudend nu ze in Amerika woont. Ze kent er eigenlijk niemand en ze vindt de Rocky Mountains maar stil. Op school ontmoet ze bad boy Zed, die een flinke attitude heeft en zich eigenlijk nergens wat van aantrekt. Al snel valt Zed voor Sky en hij noemt haar zijn soulmate, Sky denkt vooral dat hij gek is en wil er niks mee te maken hebben. Het verhaal van de soulmates wordt in de daarna volgende pagina's verteld en wordt er een hele nieuwe wereld geopend voor Sky - en voor ons.

Ik ben geen fan van insta-love, het fenomeen dat nu erg populair schijnt te zijn in YA waarbij de karakters als een blok voor elkaar vallen binnen vijf minuten nadat ze elkaar hebben leren kennen of iets dergelijks. En hoewel er hier ook een beetje sprake is van insta-love, irriteerde ik me er niet aan doordat Stirling dit op een leuke wijze verwerkt in het verhaal. Sky vindt het ook maar niks en dat vond ik erg tof aan haar! Voor mij persoonlijk is Sky een beetje te terughoudend, maar om het verhaal mee te volgen was dat erg leuk.

De wereld van de Savants is goed bedacht en ik vond het interessant om te zien hoeveel varianten er eigenlijk wel niet zijn. Daar ben ik dan ook ontzettend benieuwd naar in de volgende boeken!

Het Verhaal van Sky was een behoorlijke pageturner, ik kon de bladzijdes niet snel genoeg omslaan. De wereld van de Savants is goed opgezet en smaakt naar meer.. Waar is de volgende Benedict broer? :)