dinsdag 3 januari 2012

Doelen in 2012

Het is alweer een paar dagen na de jaarwisseling, dus het is tijd dat ik mijn doelen voor 2012 deel! Ik heb ook zo'n post gemaakt op mijn Engelse blog, maar de doelen daar hebben betrekking op dat blog. Vandaar dus ook een aparte Nederlandse post voor mijn voornemens!

Lezen
- Ik heb meerdere doelen: 125 boeken, 50.000 pagina's en 5 klassiekers lezen in 2012. Oh, en minimal 20 debuten lezen! Dat is een heleboel, dat weet ik best. Maar afgelopen jaar heb ik mijn doel in aantal boeken overtroffen (130 waar ik 100 had aangegeven) en ik kwam 4.500 pagina's tekort om bij vijftigduizend uit te komen. Dit jaar gaat het wel lukken! *tsjakka!*
- Nederlandse boeken lezen naast mijn Engelse boekenverslaving. Ik vind het zonde dat boekenwinkels verdwijnen, dus moet ik daar wat aan doen! Ik hoop een X aantal Nederlandse boeken te kunnen kopen in een lokale boekenwinkel, zodat ik de boekenindustrie toch een beetje steun, ook in Nederland. Ik koop namelijk alles in GB of de VS!
- Alleen boeken kopen als ik ze echt ga lezen. Ik heb een heleboel boeken op mijn planken die daar al maanden (of, nog erger, jaren) staan, maar nog steeds niet zijn gelezen. Ze verdienen allemaal aandacht, dus ik ga wat strenger doen met boeken kopen. Ik heb immers al een heleboel boeken en de ruimte die ik heb, is niet onbeperkt (helaas).


Blog
- Mijn Nederlandse blog uitbreiden! Ik had het idee al vroeg in 2011, maar het heeft wel even geduurd voordat ik er helemaal klaar voor was. Vanaf dit jaar komen de recensies hier online, samen met nog veel meer toffe boekendingen. Ik heb er zin in!
- Aandacht geven aan Nederlandstalige schrijvers. Veel boeken worden vertaald vanuit het Engels, maar er zijn ook een heleboel Nederlandse auteurs die onze aandacht verdienen!
- Interactie met lezers en auteurs. Op dit moment is mijn blog natuurlijk nog heel klein, maar naarmate mijn blog zal groeien (fingers crossed!), zullen er meer bezoekers komen. Ik vind interactie heel belangrijk, dus daar ga ik mijn best voor doen!


Ook hoop ik in 2012 ein-de-lijk een baan te vinden - en te behouden. Ik zit al veel te lang zonder werk, daar moet verandering in komen! Laten we hopen dat ik dit jaar wat meer geluk heb met solliciteren..

En verder: genieten. Genieten van het leven, en hoewel het solliciteren gewoon doorgaat, blij zijn met mijn blogs. Het helpt echt om me bezig te houden, en omdat lezen en bloggen twee van mijn favoriete dingen zijn, doe ik het met veel plezier.

Dat is het wel zo'n beetje! Heb jij ook goede voornemens of doelen voor 2012? :)

0 reacties:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...