vrijdag 6 januari 2012

Review: Wolfling door Di Toft


Wolfling door Di Toft
Gepubliceerd: September 2010
Uitgever: The House of Books
Pagina's: 320
Bron: gekocht
Uitdaging: geen
Overige: Eerste boek in de Wolfling series. Het derde boek, Wolfling: De Aanval van de Woeste Wolf is gepubliceerd in oktober 2011.
Koop het boek: Bookdepository & Cosmox

Men dacht dat ze niet meer bestonden, maar er is er nog één op de wereld...
Wanneer Nat Carver een vreemde, vies ruikende hond mee naar huis neemt, verandert zijn leven voorgoed. Woody is namelijk een weerkind, een wolf die kan veranderen in een jongen. En die zijn zeldzaam. Woody is zelfs de laatste die nog op de wereld over is. Dan ontdekt Nat dat Woody is ontsnapt aan een zeer geheim wetenschappelijk project. En de kwaadwillende wetenschappers willen hem terug – koste wat het kost.

Toen ik dit boek voor het eerst in de winkel zag liggen, riep het gelijk mijn naam. Dat komt door de cover; die beweegt van wolf naar jongen wanneer je hem beweegt of er vanuit een andere hoek naar kijkt! Die kon ik dus niet laten liggen.

Het verhaal vertelt ons over Nat en zijn hond, Woody. Althans, iedereen denkt dat Woody een hond is.. totdat blijkt dat hij een Wolfling is en hij van wolf naar jongen kan veranderen en weer terug. Hij wordt gezocht door kwaadwillende wetenschappers, waardoor Nat en Woody in allerley situaties terecht komen om dit te voorkomen.

Wolfling zit vol actie en spanning en is naar mijn idee een goed boek voor de jongere lezers van 9 tot 12 jaar. Vooral in de tweede helft van het boek zit de vaart er goed in en wordt het aardig spannend! Ik had een beetje moeite met de snelle omschakelingen in sommige scènes, waardoor ik in de war raakte en moest teruglezen om uit te vogelen waar ik nu precies was. Maar buiten dat vond ik dit een zeer geslaagd boek! In 2011 is een vervolg uitgekomen en die zal ik dan ook zeker lezen.


Mijn beoordeling:


Nat en Woody krijgen van mij 3.5 ster en de belofte om nogmaals af te spreken met het vervolg, Het Circus van Schemerschaduw en Illusie.




0 reacties:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...