zaterdag 21 januari 2012

Review: Firelight. Ziel van Vuur door Sophie Jordan


Firelight. Ziel van Vuur door Sophie Jordan
Gepubliceerd: 20 februari 2012
Uitgever: Blossom Books
Pagina's: 326
Bron: ARC van uitgever
Uitdaging: geen
Overige: Het eerste boek in de Firelight serie. Boek twee, Vanish, zal tegen het einde van 2012 in het Nederlands worden uitgegeven
Koop het boek: KluitmanCosmox


Jacinda is een draki; ze kan zich transformeren tot een draak. Zodra is vastgesteld dat ze tot een van de meest bijzondere draki-soorten hoort, wordt haar leven beheerst door haar kolonie. In een vlaag van opstandigheid overtreedt ze een van de meest heilige wetten. Uit angst voor de straf die onherroepelijk zal volgen, dwingt haar moeder haar te vluchten naar de mensenwereld, waar haar drakigeest langzaam weg zal sterven. Jacinda zal er alles aan doen om dit te voorkomen. Zelfs als dat betekent dat ze moet omgaan met Will, een knappe jongen die een groot geheim met zich meedraagt.

Ik had dit boek al heel vaak in het Engels voorbij zien komen op Goodreads, maar ik wist niet of het wat voor mij zou zijn. Toen ik de kans kreeg om een ARC te lezen, greep ik die met beide handen aan. En ik ben blij dat ik dat gedaan heb, wat Firelight leest als een tierelier!

Jacinda is een draki, maar wordt door haar moeder gedwongen om in de mensenwereld te leven om straf te ontlopen voor het breken van een van de belangrijkste draki wetten. Ze komen terecht in een woestijnachtig gebied waar Jacinda's draki langzaam zal sterven door het gebrek aan frisse lucht, koelte en bossen. Maar dan is daar Will - de knapste jongen van de school die haar draki weer tot leven brengt zonder dat hij er echt iets voor hoeft te doen. Eén blik is al genoeg om Jacinda's binnenste te doen vlammen. Maar hij is gevaarlijk - iets dat Jacinda al weet vanaf de eerste keer dat ze elkaar hebben ontmoet.

Hoewel Jacinda soms wat egoïstisch over kan komen tegenover haar moeder en zus (die zich niet kan manifesteren als draki), was dat best wel begrijpelijk. Jacinda had het moeilijk en ik kon me inleven in haar verlangen naar de kolonie en haar wens om te vliegen. En Will - wat moet ik over hem zeggen? Swoonworthy, dat beschrijft hem perfect! De momenten tussen Jacinda en Will zijn hot en romantisch en hun relatie groeit met iedere pagina.

Firelight. Ziel van Vuur leest als een tierelier, vol spanning, actie en romantiek. Van deze Young Adult zul je de pagina's blijven omslaan tot het einde, voordat je het tweede deel op je wishlist plaatst. Aanrader!


Mijn rating:


Een dikke vier sterren voor Jacinda en Will! En natuurlijk kom ik terug voor deel 2!

0 reacties:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...